W listopadzie przeprowadzono w klasie szóstej 2 zajęcia związane z tematyką święta narodowego 11 listopada. Jednym z narzędzi Laboratorii Przyszłości jakie wykorzystano by osiągnąć zamierzone cele był program Tinkercad, Slicer oraz drukarka 3D. Zapoznano uczniów z podstawową wiedzą na temat procesu drukowania 3D i podstawowymi pojęciami z tym związanymi m.in. technologiami wydruków 3D. Uczniowie zgłębili się w poszczególne etapy tworzenia wydruku 3D od pomysłu, poprzez etap projektowania, przygotowania do wydruku i sam wydruk. W tym zakresie wykorzystano ponownie program do projektowania - TinkerCad. Jest to program dostępny w sieci i uczniowie korzystają z niego także na zajęciach techniki. Ponieważ jest to program działający w sieci, chętni uczniowie mogli z niego korzystać także po zajęciach, na podstawie kont utworzonych w czasie zajęć kończąc prace nad rozpoczętym projektem – „Breloczek dla Niepodległej”. Uczniowie w praktyczny sposób poznali podstawy projektowania 3D oraz zapoznali się ze sposobem przygotowanie pliku do implementacji w drukarce 3D za pomocą programu Slicer. Powstał gotowy model breloczka do kluczy (serce z napisem Poland). Wykorzystanie tego typu narzędzi nie tylko pomogło osiągnąć cele lekcji wychowawczej, ale także pozwoliło na rozwijanie wybranych kompetencji kluczowych uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji cyfrowych.